«Ma conscience a mille langues, et chaque langue raconte une histoire, et chaque histoire me condamne comme scélérat. Le parjure, le parjure, au plus haut degré, le meurtre, le meurtre cruel, au plus atroce degré, tous les crimes, poussés au suprême degré, se pressent à la barre criant tous :
Coupable ! coupable !» Ô roi criminel, maître des cruautés et des traîtrises, la démesure de ton ambition t'a fait commettre les pires violences.
Souviens-toi de tes victimes, le roi Henry VI, Clarence, son frère, les deux jeunes innocents exécutés dans la tour de Londres, Buckingham et tant d'autres ; crains leur vengeance, car après le crime vient le châtiment, Marguerite l'a prédit...
Il s'agit d'une nouvelle version pour la scène de Rémi De Vos et Éric Vigner. Plus qu'une traduction, plus qu'une adaptation, c'est une véritable recomposition qui est proposée et sur laquelle le traducteur et le metteur en scène s'expliquent dans deux textes introductifs.
Cette nouvelle composition sera créée le 6 octobre au Théâtre de Lorient et le 6 novembre à l'Odéon.
L'ouvrage est complété par un texte brillant de Stéphane Patrice qui analyse l'oeuvre en termes historiques et philosophiques et met en évidence ses résonnances actuelles, en particulier avec le théâtre de Koltès.
Dans Folioplus classiques, le texte intégral, enrichi d'une lecture d'image, écho pictural de l'oeuvre, est suivi de sa mise en perspective organisée en six points :
- MOUVEMENT LITTÉRAIRE : Le «grand théâtre du monde» - GENRE ET REGISTRE : La poétique du mal - L'ÉCRIVAIN À SA TABLE DE TRAVAIL : Macbeth, un texte universel - GROUPEMENT DE TEXTES : Les femmes monstrueuses dans la tragédie - CHRONOLOGIE : William Shakespeare et son temps - FICHE : Des pistes pour rendre compte de sa lecture Recommandé pour les classes de lycée.
What was Shakespeare's attitude to Semitism? The Introduction to this edition of The Merchant of Venice opens by addressing this vital issue raised by the play, and goes on to study the sources, background, and date, including a discussion of Sigmund Freud's essay on `The Three Caskets'. Professor Halio interprets the play's contradictions, inconsistencies, and complementarities, especially as these relate to the overarching theme of bonds and bondage. A survey of the play's stage history ranges from discussions of its early staging to important twentieth-century productions and performances outside England,
Qui a tué le roi Hamlet ? Sa veuve, la reine Gertrude ? Son frère Claudius, devenu roi en épousant la veuve ? Le jeune prince Hamlet, visité par le fantôme de son père, les soupçonne tous deux... "Il est admis par tous qu'Hamlet est plus vivant qu'un homme qui passe." Alfred Jarry.
Il s'agit d'une nouvelle version pour la scène de Rémi De Vos et Éric Vigner. Plus qu'une traduction, plus qu'une adaptation, c'est une véritable recomposition qui est proposée et sur laquelle le traducteur et le metteur en scène s'expliquent dans deux textes introductifs.
Cette nouvelle composition sera créée le 6 octobre au Théâtre de Lorient et le 6 novembre à l'Odéon.
L'ouvrage est complété par un texte brillant de Stéphane Patrice qui analyse l'oeuvre en termes historiques et philosophiques et met en évidence ses résonnances actuelles, en particulier avec le théâtre de Koltès.
Critical and historical notes accompany Shakespeare's drama of murder, political ambition, and the persistence of guilt.
Performed variously as escapist fantasy, celebratory fiction, and political allegory, The Tempest is one of the plays in which Shakespeare's genius as a poetic dramatist found its fullest expression. Significantly, it was placed first when published in the First Folio of 1623, and is now generally seen as the playwright's most penetrating statement about his art. Stephen Orgel's wide-ranging introduction examines changing attitudes to The Tempest, and reassesses the evidence behind the various readings. He focuses on key characters and their roles and relationships, as well as on the dramatic, historical, and
New edition.
A vivacious woman and a high-spirited man both claim that they are determined never to marry. But when their friends trick them into believing that each harbours secret feelings for the other, they begin to question whether their witty banter and sharp-tongued repartee conceals something deeper.
Twelfth Night , in the popular Oxford School Shakespeare series, updated with a fresh new look.
Twelfth Night is a popular text for study by secondary students the world over. This edition includes illustrations, preliminary notes, reading lists (including websites) and classroom notes.
Features Full accessible notes ideal for students Additional information and reading lists A range of illustrations, both decorative and explanatory A school edition that is both accessible and academically rigorous
The Merchant of Venice is a popular text for study by secondary students the world over. This edition includes illustrations, preliminary notes, reading lists (including websites) and classroom notes.
When Claudio breaks the new laws against vice in Vienna by getting his fiancee, Julietta, pregnant, a series of ethical issues is brought under scrutiny. His sister's virtue is held to ransom by the deputy ruler of the city until justice is done, mercy shown, and order restored. This is among Shakespeare's most vivid dramatic projections of moral duplicity. The introduction discusses the origins of his treatment of the well-known story and examines his sources. The editor also sets the play in its historical context and offers the most comprehensive available account of the text's theatrical life form Restoration adaptations to present-day
An ageing king makes a capricious decision to divide his realm among his three daughters according to the love they express for him. When the youngest daughter refuses to take part in this charade, she is banished, leaving the king dependent on her manipulative and untrustworthy sisters.